اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

فارس‌من| روزنه‌های سفارش پایان‌نامه فروشی در دانشگاه‌ها شناسایی شد

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: روزنه‌هایی که برای وقوع تخلف پایان‌نامه فروشی در دانشگاه‌ها استفاده می‌شد شناسایی و به دانشگاه‌ها اعلام شده و پس از برخورد با افرادی که در دانشگاه‌ سفارش پایان نامه دادند شاهد کاهش تقاضای این تخلف خواهیم بود.

فارس‌من| روزنه‌های سفارش پایان‌نامه فروشی در دانشگاه‌ها شناسایی شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران  فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواستار مقابله با فروش و تبلیغات پایان نامه و مقاله در سطح خیابان شده‌اند.

فارس در سلسله گزارش‌هایی این خواسته را از مسئولان وزارت علوم پیگیری کرده است و همچنین این سوال را با معاون پژوهشی این وزارتخانه هم مطرح کرده است.

مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه شورای عالی آموزش تحقیقات و فناوری مرجع رسمی پایش علم و فناوری در کشور است آیا این شورا اقدامی برای بررسی مشکل پایان نامه فروشی انجام داده است،‌ گفت: پیگیری این موضوع در وزارت علوم منجر به ایجاد روش‌ها و آئین‌نامه‌ها در دانشگاه‌ها شده و برای این کار کمیته‌های پژوهش اخلاقی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: همچنین آئین‌نامه اجرایی این موضوع اخیرا در هیأت دولت به تصویب رسید که نخستین پیش‌نویس آن در وزارت علوم تهیه شد و براساس این آیین‌نامه کار پیش رفت و فراگیر می‌شود.

برومند افزود: از سوی دیگر در فضای بیرون دانشگاه که اقدام به فروش پایان نامه می‌کنند باید با متخلفان برخورد می‌شد که اخیرا برخورد صورت گرفته است.

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد:‌ بر اساس نتایج حاصل از این 3 اقدام، روزنه‌هایی که برای این تخلف استفاده می‌شد پیدا شده است؛ این مسیرها به دانشگاه ها اعلام شده و اگر برخوردها با افرادی که سفارش نگارش پایان نامه به متخلفان داده‌اند صورت بگیرد خواهیم دید که در شاهد کاهش تقاضای این تخلف دانشگاه‌ها هم خواهیم بود.

به گزارش فارس، قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی در اواخر شهریورماه از سوی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برای اجرا به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شد.

بر اساس ماده واحده این قانون تهیه، عرضه یا واگذاری آثاری از قبیل رساله، پایان‌نامه، مقاله، طرح پژوهشی، کتاب، گزارش یا سایر آثار مکتوب یا ضبط شده پژوهشی، علمی یا هنری اعم از الکترونیکی یا غیر الکترونیکی توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی به قصد انتفاع و به عنوان حرفه یا شغل با هدف ارائه کل اثر یا بخشی از آن توسط دیگری به عنوان اثر خود جرم بوده و مرتکب یا مرتکبان علاوه بر واریز وجوه دریافتی به خزانه دولت مشمول مجازات هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول